Teatr BWA (Scena Dorosłych) Zaprasza na premierę spektaklu Dwa Teatry wg. Jerzego Szaniawskiego

Teatr BWA (Scena Dorosłych)

Zaprasza na premierę spektaklu

Dwa Teatry wg. Jerzego Szaniawskiego

BWA Galeria Sanocka Rynek 14

11.06.2016 r. (sobota) godzina 20.00

 

Bezpłatne zaproszenia do odebrania w Galerii

Kopia_zapasowa_plakat teatr gr d

 

Adaptacja i reżyseria – Sławomir Woźniak

Muzyka – INSZA Wojciech Inglot, Łukasz Sabat

 

Teatr BWA (Scena Dorosłych)

Agnieszka Boratyn

Katarzyna Góralska

Olga Gruber

Anna Kobylakiewicz

Wacław Bojarski

Wojciech Niezgoda

Andrzej Kutiak

Jakub Skorus

Teatr BWA (Grupa Młodzieżowa) ZAPRASZA NA SPEKTAKL „RYTUAŁY”

Teatr BWA (Grupa Młodzieżowa) ZAPRASZA NA SPEKTAKL

„RYTUAŁY”

BWA GALERIA SANOCKA – Rynek 14

05.06 (niedziela), godzina 19.00

bezpłatne zaproszenia do odebrania w Galerii

plakat teatr gr m

„Rytuały”  (małe i duże – codzienne i niecodzienne) – to szósty spektakl  Grupy Młodzieżowej Teatru BWA. Teatr powstał w 2010 r.  cały czas poszukuje nowych tematów, nowych środków wyrazu… Wcześniejsze realizacje teatru:

– Kilka wierszy Pana B…

– W starym Kinie

– Blok (improwizacje)

– Dwa słowa

– Lista przebojów (nie tylko dla oldboyów)

 

Aktorzy:

– Maria Berdysz

– Katarzyna Bil

– Ola Dębińska

– Iza Hussak

– Małgorzata Leszczyńska

– Klara Sokołowska

– Klaudia Przybyłowska

– Ola Śliwiak

Scenariusz, reżyseria:

Sławomir Woźniak

Opieka plastyczna:

Joanna Szostak

KATARZYNA ADAMEK-CHASE Everything I touch turns to lines

Land_145x90cm_olej_plotno_2014KATARZYNA ADAMEK-CHASE
Everything I touch turns to lines 
 
Wernisaż: 
piątek, 06.05.2016, 
godz. 18:00
wystawa trwa do 28.05.2016

Katarzyna Adamek-Chase, w swoim najnowszym projekcie pt. Everything I touch turns to lines podejmuje problematykę wyrażania abstrakcyjnych, niekoniecznie mierzalnych i opisywalnych pojęć w sztuce.

Za pomocą kilku rozbudowanych serii malarskich, artystka prowadzi wielotorowe rozważania nad obecną w życiu każdego artysty potrzebę tworzenia. Mowa tu o płynącej z wnętrza obsesyjnej wręcz chęci kreacji i swoistej konieczności wizualnego odzwierciedlenia tego, co niemierzalne: pojęć, odczuć, napięć czy emocji. Ale należy zaznaczyć, że obrazowane przez artystkę zagadnienia, nie są przekładane na język wizualny w sposób bezpośredni – Katarzyna Adamek-Chase każdorazowo tworzy bowiem – spiętrzone pod względem metaforycznym – obrazy interesujących ją akurat problemów. W pozornie chłodnych i oszczędnych kompozycjach, w wyważony i inteligenty zarazem sposób wprowadza nas w obszar prywatnych i nie zawsze prostych w odbiorze emocji i doświadczeń.

            Everything I touch turns to lines to wystawa dedykowana malarstwu, która jednak pokazem malarstwa do końca nie jest. Krakowska malarka – wbrew pozorom – w twórczości swej posługuje się bowiem środkami, które bardziej niż do malarstwa, przypisane są do obszaru związanego z rysunkiem. Odnajdziemy tu więc logiczne, czasem też chłodne  podziały kompozycyjne, potęgujący się linearyzm i graficzność, a także swoisty ład i harmonię. Operując kolorem, Adamek-Chase ogranicza się do zawężonej gamy barwnej, która ma dla niej znaczenie zaledwie walorowe lub też uzupełniające — nigdy zaś nie jest elementem wiodącym. Niewątpliwie też jest to malarstwo kontrastu napięć wewnątrzobrazowych i kłębiących się kierunków, które ujarzmiane są raz giętką i finezyjną, innym razem bezkompromisową, prostą linią. Malarstwo to można by zatem przewrotnie określić mianem rysunku na płótnie, które kreuje przed nami sprytną iluzję, podszywając się niekiedy pod malarstwo sensu stricto.

Katarzyna Adamek-Chase myśli rysunkiem, który jest przecież najbardziej pierwotnym, bezpośrednim i jakże intymnym sposobem zapisywania ulotnych myśli, idei i obecnych aktualnie wizji. Dlatego też jest to twórczość autentyczna. Od pobieżnych, szkicowych notatek, przechodząc do struktur bardziej zaawansowanych, krok po kroku, artystka wypracowuje docelową kompozycję, której narracja i atmosfera determinowane są bogactwem i różnorodnością linii, ale też sposobem jej prowadzenia, grubością oraz dobranym kolorem. Elementy te, mimo że tak proste i momentami surowe w odbiorze, wbrew pozorom mają niezwykle silną moc i umiejętność odtwarzania emocji, budowania napięć, nastrojów, jak i dynamizmu kompozycyjnego. W obrazach Adamek-Chase nie widać jednak ani narcyzmu, ani też bezpośredniego opowiadania o prywatnych rozterkach. W zamian artystka oferuje nam stonowane, spokojne kompozycje, które balansują na granicy świata przedstawiającego i abstrakcji. Mimo owej statyki, wyczuwalna jest tu charakterystyczna dla krakowskiej malarki podskórna emocja, która wibruje, przesącza się przez poszczególne warstwy płócien, oddziałując na nas – odbiorców – we właściwy dla siebie sposób.

Na przestrzeni wielu lat Katarzyna Adamek-Chase zrealizowała kilka serii malarskich, które zamykały się w określonych, znamiennych tematach. Niezależnie jednak od tego czy dedykowane były opuszczonym miastom (Landscape), fenomenowi ruchu  (Cityescape, Dance) czy dźwiękom (Sounds), zawsze obrazy te można określić rodzajem wizualnego notatnika, w którym możemy odnaleźć ślady stawianych pytań i echa niekoniecznie jasnych odpowiedzi, podjęte rozmyślania o sensie malowania, jak i dociekliwość w dążeniu do pożądanych efektów finalnych. W pracach swych, artystka często porusza również problematykę miejsca i pamięci — tego, w jaki sposób na nas oddziałują i jak my oddziałujemy na nie. Dlaczego zmieniamy i nadajemy przestrzeniom nowe znaczenia i formę? Dlaczego  tak wiele z nich chcemy uratować od zapomnienia, a inne skazujemy na na zagładę? Dlaczego wspomnienia, przyroda i ważne dla nas miejsca mają tak wielką moc? Artystka snuje przed nami opowieść o świecie widzianym własnymi oczami. Świecie, który przetworzony został przez pryzmat artystycznej wrażliwości i który, przeistaczając się w niejednokrotnie skomplikowane kompozycje, daje bezpieczne schronienie dla ukrytych w nich osobistych pytań, wątpliwości i zakamuflowanych odpowiedzi, dotyczących najbliższych sfer życia, natury i oczywiście nas samych.

 

SHORT WAVES FESTIVAL czyli przegląd najnowszych Polskich Filmów Krótkometrażowych!

short0(1)BWA Galeria Sanocka Zaprasza na SHORT WAVES FESTIVAL czyli przegląd najnowszych Polskich Filmów Krótkometrażowych!
Festiwal powstał w 2008 roku w Poznaniu dzięki grupie pasjonatów krótkiego metrażu i sztuki audiowizualnej z Fundacji Ad Arte. Przez kilka edycji rozwijał się i poszerzał swój zasięg – dziś jest najbardziej treściwym festiwalem krótkiego kina. Składa się z dwóch części: trasy Grand Prix Tour podczas, której promuje polskich twórców, docierając do widzów w Europie i na całym Świecie oraz z poznańskiej części stacjonarnej, w trakcie której publiczność może zobaczyć to, co najlepsze w światowym krótkim metrażu: fabuły, dokumenty, animacje, wideoklipy, obrazy eksperymentalne — tworzone zarówno przez zawodowców, jak i amatorów, bez gatunkowych szufladek…

Program:

  1. Dokument reż. Marcin Podolec /animacja/ 7 min.
  2. Moloch reż. Szymon Kapeniak /fabuła/ 34 min.
  3. Back Home reż. Weronika Izdebska /teledysk/ 4 min.
  4. Obiekt reż. Paulina Skibińska /dokument/ 14 min.
  5. dzień babci reż. Miłosz Sakowski /fabuła/ 30 min.
  6. .Umowa reż. Ewa Smyk /animacja/ 4,5 min.
  1. Drifting reż. Michał Marczak /teledysk/ 4 min.

 

Będzie  intensywnie i emocjonująco! Kiedy?  W sobotę 23.04 o godzinie 18.00, wstęp 2 zł.

„Złote Mrówkojady”

13001035_1088136491247343_2820962922850739242_nPrzegląd Filmów Krótkometrażowych „Złote Mrówkojady”  w Sanoku!

 

BWA Galeria Sanocka zaprasza na pokaz filmów krótkometrażowych „Złote Mrówkojady” 2015. 9 Międzynarodowy Festiwal Filmowy Złote Mrówkojady 2015 odbył się w dniach 20 – 28 listopada 2015 w Lublinie. Podczas festiwalowych projekcji pokazano 103 filmy – 94 krótkie i 9 pełnych metraży z całego świata. Filmy te wybrano spośród 700 zgłoszeń.

Złote Mrówkojady są festiwalem filmowym, który powstał z pasji jego organizatorów i ich niegasnącego entuzjazmu. Entuzjazm towarzyszył Mrówkojadom od pierwszej edycji Festiwalu w 2007 roku, gdy był lokalną imprezą skierowaną do środowiska lubelskich filmowców amatorów i trwa do dziś, gdy stał się dużą, międzynarodową imprezą skupiającą autorów i fanów kina z całego świata. Organizatorami festiwalu są działający w Centrum Kultury w Lublinie Kinoteatr Projekt oraz pomysłodawca festiwalu Maciej Misztal. Naczelną zasadą Złotych Mrówkojadów jest wysoka jakość naszego programu filmowego i odrzucenie ograniczających nas limitów. Każdy twórca z nurtu kina autorskiego i niezależnego może wziąć udział w festiwalu – nie ma ograniczeń wiekowych, geograficznych, profesjonalnych czy tematycznych.

 

Program repliki MFF Złote Mrówkojady 2015  Sanok

 

Ben Aston – „HE TOOK HIS SKIN OFF FOR ME” 11′ 21”
Piotr Bernaś – „ARENA” 13′ 13”
Robert Windisch – „DIE STILLE ZWISCHEN DEN TÖNEN” 27′
Caye Casas & Albert Pinto, „NADA S.A”. 15′ 33”
Rungano Nyoni Hamy Ramezan – „LISTEN” 12′ 54”
Maciej Wiktor -„WYDECH” 21′
Andrés Nieves – „THE TRUMPET” 9′ 12”
Evgeniya Tamakhina – „ABNORMAL BEHAVIOR” 26′
Job, Joris & Marieke  – „A SINGLE LIFE” 2′ 18”

 

 

Termin: 15.04 (piątek)

Miejsce: BWA Rynek 14

Godzina: 18.00                                                

Wstęp: 2 pln

Zapraszamy!

KineDok!

Efekt-domina-polski-plakat-710x1024

Zapraszamy Na kolejny Pokaz KineDok!

Tym razem, zapraszamy na film  znakomity film „Efekt Domina” (Polska/Niemcy, 2014 – reżyseria Elwira Niewiera i Piotr Rosołowski)

W zrujnowanym kurorcie Suchumi (stolicy odseparowanej od Gruzji i kontrolowanej przez Rosję republiki abchaskiej) tamtejszy minister sportu postanawia nadać odrobinę prestiżu krajowi nieuznawanemu przez większość państw. W tym celu organizuje mistrzostwa świata w… dominie. Jednocześnie obserwujemy jego życie prywatne. Małżeństwo z dużo młodszą śpiewaczką operową z Rosji nie jest usłane różami, zwłaszcza że dają o sobie znać różnice kulturowe

 

KineDok to KineDok to unikalny międzynarodowy klub filmowy oraz alternatywna platforma dystrybucyjna skupiająca zarówno miłośników, jak i twórców kina dokumentalnego, zrzesza kilka krajów europejskich: Czechy, Słowację, Chorwację, Rumunię, Węgry, Polskę i Norwegię.
W ramach tego projektu w Sanoku nieodpłatnie dla publiczności będą pokazywane filmy wybrane przez ekspertów KineDok. W ciągu roku obejrzymy 15 europejskich filmów dokumentalnych z wszystkich krajów biorących udział w projekcie. Głównym organizatorem KineDok jest Instytut Filmu Dokumentalnego z siedzibą w Pradze, a koordynatorem w Polsce jest Krakowska Fundacja Filmowa, organizator jednego z najstarszych w Europie festiwali filmowych – Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Miejsce: BWA Galeria Sanocka

Termin: 16.04 (sobota)

Godzina: 18.00

Wstęp: bezpłatny

 Zapraszamy!

Krzysztof Rukasz …pomiędzy…

Krzysztof Rukasz plakat
 
 
wernisaż:
01 kwietnia 2016r.
godzina 18:00
wystawa trwa do 29.04.2016r.

(…) Krzysztof Rukasz w swoich litograficznych kompozycjach tworzy struktury sferyczne, w międzyczasie buduje pełne ekspresji formy „mięsiste” w zagęszczeniu materii arcywspaniałej.
Litografie lubelskiego (Genius Loci?) twórcy poruszają się w różnych obszarach, kolaż, czy w kontraście hiperrealistyczny przedmiot- motocykl ( jak w malarstwie Don Eddiego), przechodząc do form

geometrycznych, uporządkowanych i sformalizowanych.
Pomimo deklaracji, że autor rezygnuje z własnego stylu ( może chodzi o modę – coś co zabija sztukę), pozwolę nie zgodzić się z nim w tym punkcie, ponieważ odczuwam obcując z jego pracami,  jakbym wsiadł na jeden z ,, motocykli made in Rukasz” i w poszukiwaniu światów wymarzonych wjechał w sferę wolności i nieograniczonej wyobraźni twórczej.
Dla oglądających z „pysznych”’ litografii Krzysztofa polecam tytuły: „Gdzieś tam”, „P-2”, „Panhead”, „W mojej głowie”, „Su”, i proszę autora „kamiennej” twórczości o poszukiwania nowych dróg i wielkich wyzwań.
Dziękuję autorowi za oddanie mi kilkudziesięciu minionych lat i proszę o jeszcze. /Zbigniew Gorlak/

ZAPRASZAMY!!

Wyłącz telewizor – Przyjdź do BWA!

wylacz telewizor przyjdz do bwa

Wyłącz telewizor – Przyjdź do BWA!

… i poznaj ludzi z pasją. Spotkaj się z nimi i zobacz, że warto być twórczym, poszukującym. Każde spotkanie będzie miało inny charakter, inny temat… Pierwszym gościem naszego (nieregularnego) cyklu będzie Damian Kierek – absolwent wydziału reżyserii krakowskiej PWST, prawnik (dyplomowany), urzędnik (zawód wykonywany)  w wolnym czasie aktor i twórca spektakli teatralnych. W jego wykonaniu zobaczymy monodram „Et in Arcadia ego” według F. Kafki. Po spektaklu zapraszamy na rozmowę o teatralnych pasjach naszego gościa. Pierwsze spotkanie już 19.03 (sobota) o godzinie 18.00.

Na kolejne spotkanie zapraszamy 2.04.

  

„Po raz drugi zmierzyłem się z tym tematem. Pierwszy raz przed laty. Grałem go krótko. Potem sporo się zmieniło. Ja się zmieniłem i świat się zmienił, ale uprowadzenie z Arkadii wciąż nie daje mi spokoju. Powraca obsesyjnie. Z dwojakiego względu:

Po pierwsze – wiąże się to gdzieś  z jakąś „smugą cienia”, kryzysem wieku średniego, posumowaniem życia, nieznośnej lekkości bytu, bezlitosnym upływem czasu, czy jak by tego nie nazywać. Generalnie rzecz w tym, że czujesz się człowieku robiony w konia z każdej strony, bo rzeczywistość należy do starych cwaniaków, a przyszłość do młodych, nie wiadomo w czym i do czego zdolnych, a tobie – człowieku – zęby wypadają, włosy siwieją, zmarszczki wyskakują, serce się tłucze, a ty męczysz przy najmniejszym wysiłku i byle co cię wkurza, a czasami ogarnia niepokój, który trudno opanować, bez wsparcia czegoś mocniejszego. I trwa ten stan zawieszony, z jakimiś nadziejami, choć tak naprawdę beznadziejny. No i patrzysz któregoś trudnego poranka w lustro, patrzysz, i co widzisz? No, małpa, myślisz sobie małpa. Ta małpia, głupia mina robiona do wymuszonej, udawanej, nie twojej gry, nie twojego, choć tak naprawdę jednak – twojego życia, które bez większych emocji przecieka ci przez palce. Bo tego wymagają normy społeczne, cywilizacyjne, kulturowe. Jak u Kafkowskiego, zmuszonego do określonych zachowań małpiszona. No i tak po prostu.

Po drugie – zawsze siedzi gdzieś tam w tobie ta myśl za rajem utraconym, Arkadią, dziecięcą niewinnością, że jeszcze wszystko się da naprawić, poprawić, wrócić. I że pod pokładami cynizmu, tu mi wisi, mogą mi naskoczyć, „nolite me tangere”, że tam gdzieś tli się coś, co pali cię w podeszwę stopy i wbija jak drzazga, opiłek, jak jakiś wyrzut. I wiesz, że to „se nevrati”, ale i tak wierzysz, że wróci. I wzrusza cię ni stąd, ni zowąd, jakieś takie coś, co wyskakuje w najmniej oczekiwanym momencie. Zakręci się czymś mokrym pod powieką, zmyleniem serdecznego rytmu i czymś tam cholernie do spodu czystym i do spodu wkurwiającym. To twoje Złote Wybrzeże. Twoja Arkadia. Opłakana jak w znanym wierszu Schillera”.

 Damian Kierek

 

 

19.03(sobota)  godzina  18.00

BWA Rynek 14

 

Wstęp bezpłatny

„Ameryka” – Czechy 2014 | 84′ Reż. Jiří Stejskal

12783584_1571826299802918_1082581297211175148_o

 

BWA Galeria Sanocka zaprasza:

„Ameryka” – Czechy 2014 | 84′ Reż. Jiří Stejskal

05.03.2016r.
godzina 17:30
wstęp wolny

BWA Galeria Sanocka – Pracownia Edukacji Artystycznej, została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie o nazwie KineDok.
KineDok to unikalny międzynarodowy klub filmowy oraz alternatywna platforma dystrybucyjna skupiająca zarówno miłośników, jak i twórców kina dokumentalnego, zrzesza kilka
krajów europejskich: Czechy, Słowację, Chorwację, Rumunię, Węgry, Polskę i Norwegię.
W ramach tego projektu w BWA Galerii Sanockiej nieodpłatnie dla publiczności będą pokazywane filmy wybrane przez ekspertów KineDok. W ciągu roku obejrzymy 15 europejskich filmów dokumentalnych z wszystkich krajów biorących udział w projekcie. Głównym organizatorem KineDok jest Instytut Filmu Dokumentalnego z siedzibą w Pradze, a koordynatorem w Polsce jest Krakowska Fundacja Filmowa, organizator jednego z najstarszych w Europie festiwali filmowych – Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Zobaczymy filmy prezentowane i nagradzane na polskich festiwalach filmowych,takie jak „Efekt domina” Eweliny Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Toto i jego siostry” Alexandra Nanau, „Na zakręcie” Gábora Hörchera, ale też filmy premierowe, które dopiero rozpoczynają swoje życie festiwalowe: „Pięściarka” Mihai Dragolea i Radu Constantin Mocanu, „Dobrze mi z Tobą” Evy Kralević, „Bracia w muzyce” Balázsa Lévai, „Rodzeństwo” Frode Fimland. Wszystkie pokazywane tytuły to produkcje z lat 2014 i 2015, prezentowane zatem będzie najnowsze kino dokumentalne z szerokim przekrojem tematycznym i wyrazistymi bohaterami.

„Filmy dokumentalne najlepiej portretują otaczającą nas rzeczywistość, nie stawiają diagnoz, zadają pytania, wzruszają i oburzają. Ale dostęp do nich jest ograniczony, syci się nimi widownia kilku festiwali w Polsce. W ramach cyklu prezentacji KineDok mieszkańcy dwudziestu pięciu polskich miast będą mogli zapoznać się z najnowszą twórczością europejskich dokumentalistów” – podsumowuje ideę projektu Krzysztof Gierat, prezes Krakowskiej Fundacji Filmowej. Pokazy odbędą się w 25 miejscach w Polsce – w dużych i zupełnie małych miastach, potrwają do końca roku. Dużą atrakcją projekcji będę także spotkania z twórcami i gośćmi związanymi z tematyką filmu, a także różnorodne wydarzenia towarzyszące.
Projekt jest realizowany od 2015 roku, inicjatorem oraz głównym organizatorem jest Instytut Filmu Dokumentalnego z siedzibą w Pradze, a koordynatorem w Polsce jest Krakowska Fundacja
Filmowa, organizator jednego z najstarszych w Europie festiwali filmowych – Krakowskiego Festiwalu Filmowego. W 2016 projekt KineDok realizowany jest w Czechach, Rumunii, Chorwacji, Polsce, Norwegii, na Słowacji oraz na Węgrzech. Serdecznie zapraszamy na pokazy, to niezwykła szansa na zapoznanie się z ważnymi i ciekawymi filmami, których nie znajdziemy w szerokiej dystrybucji kinowej.

ZAPRASZAMY!!

ZAPRASZAMY NA SPOTKANIE
Z KINEM KRÓTKOMETRAŻOWYM
– tym razem na wesoło!!!

ZAPRASZAMY: 27.02 (sobota), godzina 17.30, BWA Galeria Sanocka Rynek 14
WSTĘP: 2 pln
CZAS TRWANIA: 85’
ORGANIZATORZY: Fundacja AD Arte i BWA Galeria Sanocka

SHORT WAVES FESTIVAL PREZENTUJE:

COMEDY SHORTS
Dla wszystkich, którzy zmagają się z zimową depresją, lub po prostu kochają krótkie kino – mamy szczególną propozycję. COMEDY SHORTS to 12 absurdalnie śmiesznych i zadziwiająco różnorodnych krótkometrażowych komedii, które rozbawią nawet największego ponuraka. Zestaw ten powstał w efekcie współpracy Short Waves Festival i London Short Film Festival.

Ogród Gerry’ego /GERRY’S GARDEN /Jobie Nam /  4’
Gerry budzi się na kuchennej podłodze. Nie wie jak się tam znalazł. Szybko odkrywa, że jest zamknięty w mieszkaniu, a tajemniczy nieznajomy trenuje taniec interpretacyjny w jego ogrodzie. Po męczących próbach pozbycia się intruza, Gerry zdaje sobie sprawę, że ten nie odejdzie bez walki…

CONDO / Trevor Hardy / 3’
Analiza tego, jak zachowanie jednej osoby może wpłynąć na życie reszty mieszkańców budynku.

Mleko!/ MILK! / Ben Mallaby / 10’
W mieszkaniu Raymonda i Timothy’ego kończy się mleko. Ten mały dla większości osób problem jest katastrofą dla dwóch mężczyzn, którzy zaplanowali sobie, że tego konkretnego dnia nie wyjdą z domu. Dzień jest zrujnowany bez porannej szklanki mleka. Bohaterowie wpadają na pomysł genialny w swej prostocie. Zrobią własne mleko! Tylko jak się robi mleko?

TWO DOSAS / Sarmad Masud / 16’
Pavan zabiera swoją „Angielską Różę” na randkę do najbardziej autentycznej Indyjskiej restauracji w mieście. Ku jego przerażeniu, dziewczyna wybiera coś spoza karty. I to w Hindi!

ZOMINIC / Michelle Fox / 2’
Wychowywanie synka wymaga wiele poświęceń ze strony Rachel i Toby’ego. Jednak pomimo codziennych wyzwań i rosnącego apetytu Zominica, Rachel nie wyobraża sobie innego życia.

Skarpetka/ SOCK / Palle Nodeland / 5’
Co się może stać, gdy zgubisz skarpetkę w publicznej pralni? SOCK to zabawna i trzymająca w napięciu komedia o mężczyźnie rozdzielonym z ulubioną skarpetką oraz o poszukiwaniu prawdy i sprawiedliwości.

Metafory naszej miłości/ METAPHORS FOR OUR LOVE / Scott Coello / 2’
„Jestem chodzącym seksem; ty jesteś wypadkiem samochodowym, który przykuwa mnie do wózka”. Ta krótka animacja to poemat miłosny o pierwszej kobiecie, opowiedziany z punktu widzenia jej rozżalonego eks. To historia tragicznej miłości, ukazana przy pomocy licznych metafor i uroczej animacji, która pomaga na chwile zapomnieć o mrocznym kontekście.

7.2. / Nida Manzoor / 14 ‘
Uczennica z amnezją nie ma wyboru: musi zdążyć na czas do biblioteki, albo zginie.

Nieodebrane połączenie/MISSED CALL / Mat Laroche / 3’
Letty i Lucy wybierają się na wspólną kawę, relacjonując sobie każdy krok przez telefon. Kiedy w końcu się spotykają, ciągle odbierają telefony  i są niemiłe dla kelnerki. Ich spotkanie kończy się niespodziewanie, gdy Letty przypomina sobie o telekonferencji którą powinna właśnie odbywać.

VIS A VIS / Dan Connolly / 16’
Nieszczęśliwie zakochana urzędniczka otrzymuje podanie o wizę od pary młodych gejów, skrywającej mroczny sekret.

Jak (nie) obrabować pociągu? /HOW (NOT) TO ROB A TRAIN? / Anna Maguire / 4’
Nigdy nie przestawaj grać swojej roli. Nie przywiązuj koleżanki do (nieużywanych) torów kolejowych dla zabawy. Nie podkładaj (papierowych) materiałów wybuchowych do bocznicy, żeby ukraść miliony z pociągu. Nie ratuj ukochanego od (nie)pewnej śmierci. Zawsze pamiętaj jak (nie) obrabować pociągu.

MYSZOK /  Kristof Babaski / 6’
Barwna i odważna animacja o cenzurze i kontroli, zrealizowana w 1957 roku przez mało znanego reżysera Krzysztofa Babaskiego.